КОРИСНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ

ПРО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ 

Ви хочете зробити свою дитину щасливою, але в той же час освіченою і вихованою, тоді ознайомтесь із корисними порадами та рекомендаціями.

♦ Любіть свою дитину такою, якою вона є!

♦ Поважайте свою дитину. Пам'ятайте, що ми поважаємо тих, хто проявляє до нас повагу.

♦ Не дивіться на малюка зверху вниз, сядьте навпочіпки, коли говорите з ним, - так вам буде легше зрозуміти один одного.

♦ Як можна частіше обіймайте свою дитину (не менш десяти разів на день), пестіть її, гладьте по голові. Але робіть це тоді, коли вона готова прийняти вашу ласку.

♦ Коли ваша маленька дитина пропонує вам допомогу, або хоче зробити щось сама, давайте їй таку можливість, навіть якщо ви впевнені, що вона поки не може впоратися з таким складним завданням, хваліть її за кожну малість, яку вона змогла зробити .

♦ Хваліть малюка, коли у нього щось добре виходить, помічайте навіть дрібниці, в яких він успішний, адже «добре слово і кішці приємно», а заради похвали дитина буде готова намагатися зробити ще більше, ще краще.

♦ Частіше хваліть свою дитину за кожну малість, пояснюючи, за що ви її хвалите. Давайте їй приємні визначення, що закріплюють хорошу поведінку: «старанний хлопчик», «акуратна дівчинка», «наполеглива людина» і т.д.

Не сваріть свою дитину за те, що вона зробила щось не так. Знайдіть в її діях позитивний намір, похваліть за те, що вона зробила добре, а потім скажіть, що можна було б покращити.

♦ Привчайте дитину до порядку з півтора до шести років. Потім це зробити набагато важче.

♦ Якщо дитина попросила у вас допомоги, підтримайте її, допоможіть їй побачити, що вона може зробити сама, а в чому їй дійсно потрібна ваша допомога, і допоможіть в цьому.

♦ Вірте у свою дитину. Знайте, ваша віра в її сили допомагає їй бути успішною.

♦ Не порівнюйте своїх дітей. Нехай вони будуть різними. Якщо їм не доведеться вас ділити між собою, вони завжди будуть любити і підтримувати один одного.

♦ Пам'ятайте, коли у вас з'являється молодша дитина, старша все ще залишається дитиною, якій потрібна ласка, турбота, увага, можливість відчути себе маленькою.

♦ Поважайте територію кожного зі своїх дітей. Вони в рівній мірі мають право на недоторканність до своїх речей, незалежно від віку.

♦ Коли просите дитину перестати робити щось, говоріть їй, що ви хочете, щоб вона робила замість цього. Ви здивуєтеся тому, яка у вас тямуща і слухняна дитина.

♦ Не намагайтеся змушувати дитину читати, якщо ви самі цього ніколи при ній не робите, і прибирати свої речі, якщо ваш одяг розкиданий по всій квартирі.

♦ Навчіть своїх дітей приймати самостійні рішення, робити вибір, брати на себе відповідальність.

♦ Радьтеся з дитиною з питань, що стосуються вашої сім'ї: що приготувати на обід, як краще провести вихідні, які меблі купити в кімнату і т.д.

♦ Якщо ваша дитина на вас образилась, попросіть у неї пробачення і скажіть про те, як сильно ви її любите. Батьки, здатні вибачитися перед дитиною, викликають у неї повагу, і стосунки стають ближчими і щирими.

♦ Будьте делікатні і дбайливі зі своїми дітьми. Пам'ятайте, що батьківські приписи - найпотужніші установки, які отримує людина і які можуть допомагати їй в житті або, навпаки гальмувати її успішність і створювати серйозні проблеми.

 

♦ Говоріть дитині про те, що ви її любите.


«Використання мнемотаблиць у роботі з дітьми дошкільного віку"

Кілька кроків до розвитку мовлення дошкільника

Мнемотаблиці

       Як ви думаєте, чому деякі діти, яким важко дається запам'ятовування віршів і правила, так легко й швидко запам'ятовують сюжети кінофільмів та мультфільмів? Чи помічали ви, що після пояснення матеріалу заняття одні діти пам'ятають, про що йшла мова, а інші забули? А слухали-то, загалом, уважно! І як знайти щось, схоже на гачок, здатний зачепити знання й утримати їх у пам'яті дитини ? Що ж може утримати увагу і зробити процес запам'ятовування простим і невимушеним ? На допомогу приходять сюжетні картинки.

 Що таке мнемотехніка ?

Якщо дитина мовчить, покажіть їй картинку, й вона заговорить. Ушинський К.Д.

Мнемотехника в перекладі з грецької - мистецтво запам'ятовування, технологія розвитку пам'яті. Це система методів і прийомів, що забезпечує успішне та ефективне запам'ятовування інформації. Ідея: на кожне слово або словосполучення придумується картинка і весь текст замальовується схематично. Будь-яку розповідь, казку, прислів'я, вірш можна «записати», використовуючи картинки або символьні знаки. Дивлячись на ці схеми, дитина відтворює отриману інформацію.

Схеми служать зоровим планом, що допомагає дитині відтворити почуте. Такі картки схеми-опори дуже ефективно використовують логопеди. 

Педагоги та батьки, які займаються з дітьми, також можуть використовувати метод мнемотехніки, при навчанні переказу і складання оповідань, при загадуванні загадок, при заучуванні прислів'їв, приказок і віршів напам'ять.

Метод мнемотаблиць допомагає ефективно сприймати і відтворювати отриману інформацію.

Як показала практика, ця методика значно полегшує дітям пошук і запам'ятовування слів, речень і текстів.

 Мнемотаблиці :

• є дидактичним матеріалом з розвитку мовлення;

• їх можна використовувати для поповнення словникового запасу й розвитку мовлення;

• використовувати при навчанні переказу і складанні оповідань, заучуванні напам'ять;

За допомогою мнемотаблиць можна вирішити такі завдання як:

1 . Розвиток мови і поповнення словникового запасу .

2 . Перетворення образів у символи .

3 . Розвиток пам'яті, уваги і образного мислення.

4 . Розвиток дрібної моторики.


ФОРМУВАННЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ ЗНАНЬ

ПРО БЕЗПЕЧНУ ПОВЕДІНКУ

Сучасне життя довело необхідність забезпечення безпеки життєдіяльності, зажадало навчання співробітників ДНЗ, батьків і дітей. Безпечного способу життя в складних умовах соціального, техногенного, природного та екологічного неблагополуччя. Поняття безпеки життєдіяльності в ДНЗ раніше включало в себе наступні аспекти: охорона життя і здоров'я дітей, забезпечення безпечних умов праці співробітників ДНЗ. Але сучасний світ змінив підхід до проблеми безпеки, в неї увійшли і такі поняття, як екологічна катастрофа і тероризм.

Дошкільний вік - найважливіший період, коли формується людська особистість, і закладаються міцні основи досвіду життєдіяльності, здорового способу життя.

Дітям потрібно розумно допомагати уникати ушкоджень, адже неможливо весь час водити їх за руку, утримувати біля себе.

Необхідно виховувати звичку правильно користуватися предметами побуту, вчити поводитися з тваринами, кататися на велосипеді, пояснювати, як треба вести себе у дворі, на вулиці і вдома. Потрібно прищеплювати дітям навички поведінки з ситуаціях, що можуть призвести до отриманням травм, формувати у них уявлення про найбільш типові ситуації, які часто зустрічаються. Вважається за необхідне створити педагогічні умови для ознайомлення дітей з різними видами небезпек.

Безпека - це не просто засвоєні знання, а вміння правильно себе поводити в різних ситуаціях. Крім того, діти можуть опинитися в непередбачуваній ситуації на вулиці і вдома, тому головним завданням дорослих є стимулювання розвитку у них самостійності та відповідальності. У зв'язку з цим традиційні форми навчання, прийняті в ДНЗ, можуть використовуватися лише частково і більше уваги треба приділяти організації різних видів діяльності, спрямованих на придбання дітьми певної навички поведінки, досвіду. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні застосувати в реальному житті, на практиці.

 Про актуальність даної теми можна говорити багато і все буде головне. Як зберегти здоров'я дітей? Як допомогти розібратися в різноманітті життєвих ситуацій? Як навчити допомагати один одному? Аналізуючи поняття «екстремальний», «безпека», ми зрозуміємо: те, що для дорослого не є проблемною ситуацією, для дитини може стати такою. Особливу тривогу ми відчуваємо за маленьких беззахисних громадян - дошколят. З перших років життя допитливість дитини, її активність в питаннях пізнання навколишнього, заохочується дорослим, деколи стає небезпечним для нього. Формування безпечної поведінки неминуче пов'язане з цілою низкою заборон. При цьому дорослі люди, що люблять і опікують своїх дітей, інколи самі не помічають, як часто вони повторюють слова: «не чіпай», «відійди», «не можна». Або, навпаки, намагаються пояснити що-небудь шляхом довгих і не завжди зрозумілих дітям повчань. Все це дає зворотний результат.

Працюючи довгий час у дитячому садку, помічаєш, що діти стали несамостійними, безініціативними, не можуть приймати самостійно рішення, не знають, до кого звернутися по допомогу. Головна мета щодо виховання безпечної поведінки у дітей - дати кожній дитині основні поняття небезпечних для життя ситуацій та особливостей поведінки в них.

Ця робота проводится на заняттях, в самостійній діяльності, під час тематичних розваг та щоквартально під час «Тижнів безпеки життєдіяльності».